Hildaskrypin

En i mängden

Hundägandet är kul

Publicerad 2009-10-25 17:14:53 i Allmänt,

Hittils är jag väldigt nöjd i alla fall!

Jag lär somna som en stock ikväll dock, då jag klev upp åtta på morgonen och tog över en timmes promenad med Hasse som vi kallar honom. Han har fått lära sig att vänta på sin mat tills vi säger varsågod och han börjar gå bättre i kopplet redan, efter bara tre dagar! M har inte känt något av sin allergi än. Jag kan känna lite kli i näsan, men det bryr jag mig inte om. Rökningen har jag dragit ner drastiskt, eftersom jag brytit mina vanor så totalt sedan Hasse kom hit.

Igår blev det en påhälsning hos vänner och det gick helt ok. Lite småskällande och morrande blev det på karlarna, men efter en tillsägning så lade han ner. Tjejen fick klappa honom rejält efter någon timme. Han är mest avvaktande mot män. M funkar det bättre och bättre med. Speciellt sedan jag satt i system att det är han som ger honom mat, han får ge honom godis, och jag får stå för det tråkiga. Duschandet och ryckandet i kopplet när han drar för mycket. Sambon lät honom gå hur han ville igår kväll på kvällsturen. Igår kom Hasse självmant fram till sängen och knuffade på M med nosen för att påtala att han vill bli klappad!

Om allergin håller sig som det gör nu, så ska inte det här vara några problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela