Hildaskrypin

En i mängden

Hundplanerna formar sig

Publicerad 2009-10-20 14:19:59 i Allmänt,

Snart är det alltså dagen D. Allergin ska testas. Jag skiter högaktningsfullt i min egna pälsdjursallergi och är beredd att må sjukt dåligt för att kunna ha djur. Ja tre katter inhyste jag en tid och hade det riktigt mysigt. M däremot, honom kan jag inte kräva samma uppoffring av. Jag kan inte förvänta mig att han ska må skit, för att jag vill ha djur. Alltså fick katterna flytta och jag har sedan dess suktat och längtat efter något lurvigt eller naket att krama. På fredag kommer han alltså, lilla Yatsy. En Lagotto Romagnolo på fyra år. Vi får låna honom av min vän som har flertalet hundar och det får visa hur det går med allergin. En del allergiker tål ju dessa något bättre så jag måste få prova. Går det bra får vi behålla honom! Hur jag nu ska låta bli att låta förväntningarna skena iväg vet jag däremot inte.

Vem vet? Det kanske slutar med en tur till akuten med en jättesjuk sambo som är så svullen att man inte ser skillnad på röven och ansiktet? ;-) Det skulle förövrigt vara rätt spännande att se. Vad ska jag hålla tummarna för måntro?

Kommentarer

Postat av: /e

Publicerad 2009-10-20 16:58:46

Du har ditt första fan! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela