Hildaskrypin

En i mängden

R*vkn*llad igen

Publicerad 2009-10-21 09:43:16 i Allmänt,

Jag arbetar inom sjukvården. Det är alltså så att jag måste ta mig till vårdtagarna oavsett om det finns parkeringsplatser eller inte. I måndags fanns det inga. Man försöker ta hänsyn till andra trafikanter med att ställa sig så man inte är i vägen. Ja då fick man ju bara dubbla böterna. Tack för den, jävla p-lisa. Visst är det föraransvar som gäller, men jobbar man inom vården finns ingen tid att leta parkering i tjugo minuter. När man dessutom nu är schysst och lägger ner tid på att ställa sig på ett hänsynsfullt ställe och inte är i vägen så blir man körd i röven.

Om en p-lisa skulle skriva ett brev kan jag tänka mig att det skulle stå något i stil med detta: 
"Här, varsågod! Ikväll ska du få betala för att jobba. Jag ser att du ställt dig på en väldigt diskret plats och anser att du bör få extra uppmärksamhet för detta. Hur vill du ha plastkuken jag tänkte tacka dig med? X eller XL? Hur långt upp i röven vill du ha den? Jag tänkte köra lite attackmassage i din tjocktarm, så är du inte redan det så kommer du nog bli rejält slapp efter det här. Efteråt tänkte jag smörja in dig med liniment och skriker du inte tillräckligt högt så tar vi lite tigerbalsam också när vi ändå håller på. Det gör inget om du skiter ner dig under tiden, det höjer bara upplevelsen av smärta och förnedring. Jag skulle verkligen uppsakatta om du kunde skita ner dig. Det skulle fullborda min uppgift som p-lisa.

P.S. Tack för felparkeringen, jag känner en särskild tillfredställelse när jag får sätta folk i skiten."

Nej, företaget jag arbetar för betalar inte böterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela