Hildaskrypin

En i mängden

Äntligen får jag pyssla lite

Publicerad 2010-04-29 11:13:23 i Allmänt,

Det här blir lite av ett egoinlägg. Idag har jag en "ledig" dag här hemma. Jag behöver inte pyssla med ved och annat jävulskap alltså.

Mina händer har lidit något fruktansvärt av denna vinter och dom har varit extremt torra. Sådär så det blir sprickor i händerna och det gör ont. Igår bestämde jag mig för att fixa det här. Jag är trött på att händerna fastnar i alla tyger man råkar komma åt. Köpte en handkräm på H&M (som tydligen luktar Hallon såg jag efteråt, nu går jag runt och luktar godis om händerna, och vad händer då? Jo man blir läskigt godissugen. Konstant). Efter varje besök hos en kund, där jag diskar eller gör annat som sliter på huden, så smorde jag in mig. Redan efter ett par gånger märkte jag skillnad. När jag kom hem körde jag peeling på händerna och skrubbade bra länge, ja jag passade på att peela hela kroppen när jag ändå höll på. Sen smorde jag in händerna. Det blev en lite märklig kombination av dofter, då peelingen doftar kokos och handkrämen hallon. När jag vaknade i morse (eller i förmiddags rättare sagt), så var mina händer underbart lena. Lite torra är dom fortfarande, men det här blir nog inga problem med tanke på att det går så här fort.

Eftersom händerna känns hyfsat lena och fina ska jag alltså måla naglarna idag. Nu vill jag ha färg! Är så trött efter vinterns mörka tråkighet. Nu öser vi på! Ska nog göra mig riktigt fin idag. Försöka i alla fall.

Hunden ska jag klippa idag också. Han börjar bli obekvämt långhårig. Det fastnar mer kvistar och granbarr i pälsen och det hamnar inomhus så klart, när hunden sekunden efter att han klivit in ruskar av sig skiten. Jag är för snål för att köpa trimmer: jag klipper med sax. Hela hunden. Det tar 1,5 timme. Jaja, bra träning för honom. Tåålamood! (För matte också iof. "Neej, inte ligga ner! Ställ dig upp! Upp!" *försöker låta käck och glad, men vovve vet att matte är lite småirriterad* "Hallå? Jag ska ju klippa bakdelen på dig! Då kan du ju inte sitta. Ställ dig upp!" och efter 150 "ställ dig upp", 73 "upp med huvudet", 38 "dra inte åt dig tassarna" så är man klar!)

Sen kommer man ju inte ifrån tråkigt hushållsarbete, så diska måste jag göra. Och hänga tvätt. Städa lite kanske. Njaa, när jag tänker efter är väl det enda "roliga" jag ska göra på min s.k. lediga dag att måla naglarna. Fan.

Jaja, lite sovmorgon fick jag ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela