Hildaskrypin

En i mängden

Då var det dags igen!

Publicerad 2010-04-12 12:32:13 i Allmänt,

Våren är här och arbetet med veden har satt igång igen! Jag har stått och packat ved i säckar inför nästa vinter, så vi får in den nya veden som ska in där den gamla stått och torka. Puh! Varför redan nu? Ja, man vill ju gärna ha sommaren fri från en massa slitgöra hemma och på hösten vill man imte stressa med det. Har man otur är det ju pissväder hela hösten och man kan inte arbeta utomhus ändå. Så det så!

I helgen har jag varit på tjejkryss och det var kul! God mat, goda drycker och gott sällskap! Sen kommer man inte ifrån det faktum att båtarna är fulla av drägg som inte kan uppföra sig, men det löser man fort med gamla goda vännen, Knytnäve.

I skogen får man plaska sig fram numera. Hasse får spolas av en gång om dagen efter våra långturer bland buskar och snår. Skönt är det ändå! Själva träningen står still just nu, eftersom det går så bra att ha honom lös. Man blir lätt lat och struntar i att vidareutveckla det man lärt in hittils. Det ska jag ta och ändra på. Först ska jag komma underfund med exakt vad det är jag ska finslipa/lära in. Får ta det som det kommer helt enkelt! Tills vidare njuter vi båda av friheten, lugnet och motionen i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela