Hildaskrypin

En i mängden

Hasse och vatten

Publicerad 2010-04-12 14:11:02 i Allmänt,

Jag har visserligen vetat om från början att min lillvoff tycker om vatten. Hittils har det ju dock varit såpass kallt att han maniskt undvikit att bli blöt. Han har hoppat över vattenpölarna fort som fan. Idag var det då dags för premiären tyckte han  :-)

Han hittade ett dike i skogen med lagom mängd vatten. Han drack lite och matte fortsatte traska. Sen hörde jag ett ljudligt *plask!* Vände mig om och ja där låg han i vattnet och lökade. Jätteskönt tyckte Hasse. Neeej tyckte matte! Haha, vad ska man göra? Han kom iaf när jag ropade på honom. Nej, jag bannade inte honom för det. Har man hund får man räkna med att han blir lite skitig ibland ;-) O gillar han att bada, så får han göra det.

Sötnöten!

Kommentarer

Postat av: Emily

Publicerad 2010-04-12 22:35:43

Haha, gulliga Hasse! Kan tänka mig att han skiftade färg efter doppet i diket ;) Vi får ta en tur tillsammans med hundarna och bada i sommar tycker jag :)

Postat av: Heidi

Publicerad 2010-04-13 09:27:41

Det blev inte så farligt faktiskt! Vattnet i skogen var inte så skitigt. Han lade sig inte i någon lerpöl utan ett dike där vattnet var rätt klart.

Visst var han mörkare på benen och magen, men inte så mycket som jag trodde det skulle bli, haha! Men en krullhund som Hasse luktar fan inte gott när han är blöt...



Bad i sommar låter alldeles utmärkt! ;-) Det måste vi fixa!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-13 13:46:39

hihi, ja han är väl en "vattenhund"? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela