Hildaskrypin

En i mängden

Mycket frisk(?) luft

Publicerad 2010-04-13 14:26:38 i Allmänt,

Jag kom på att va fasen... kompostgallret jag använde i höstas vid grindstolparna har ju smält fram för länge sen! Hasse får alltså trava ute på tomten medan jag jobbar med diverse saker. Så ännu en premiär har vi avklarad för denna vår. Satte upp kompostgallret och släppte ut jycken, som såg smått förvirrad ut. "Vad fan? Hur ska jag komma till skogen när du stängt för utgången??" tycktes han tänka när han stirrade på mig. Själv rymde jag över till andra sidan av staketet och satte igång sopandet av gatan utanför vårt staket. Jobbigt som fan är det.

Hasse passade på att skälla ut en granne som passerade och jag fick påminna honom att vi faktiskt har regler om hur man beter sig utomhus... Sen var han lugn. Förutom en gång, då han morrade åt till synes ingenting. Ja det blåste till rätt kraftigt. Fjanthund.

Hasse njöt av vårvärmen och jag hostade på i grusdammet som yrde runt mig under mina två timmars sopande. Så jag fick nog inte så mycket av den där friska luften inte.

Skogen har vi besökt och jag fick av någon underlig anledning för mig att jympaskor är bra. Jag går där inne varje dag. Jag vet att det är vatten och lera överallt. Ändå tyckte jag det här var en alldeles fantastisk idé. Det var det inte.

Nu ska jag styra benen mot jobbet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela