Hildaskrypin

En i mängden

Vår, vår, vår!

Publicerad 2010-04-06 12:14:30 i Allmänt,

Ja, naturligtvis kommer våren med sina små aprilskämt, t.ex. snön som vräkte ner igår... Ändå kan man inte annat än njuta av den vårkänsla som sköljer över en, så fort man sätter sin fot utanför dörren. Återigen är gårdagen ett stort, fett undantag ;-)

Kameran har följt med mig och Hasse på promenaderna. Naturligtvis inte dom gånger vi träffat Otto och hans matte. Någon gång ska jag dock fånga gossarna på bild tillsammans!

Hasse springer lös jämt i skogen numera. Jag fick testa hans "öron" förra veckan, då jag såg två fåglar som pysslade med sin parningsdans på marken, utan att bry sig om varken mig eller jycken. Hasse hade då inte upptäckt dom, men jag bestämde mig för att inte kalla in honom och koppla honom. När han upptäckte fåglarna stannade han omedelbart, spände hela kroppen i lycklig förväntan och sen rusade han iväg. Jag ropade "stanna", men han fortsatte (dock saktade han ner lite), varpå jag röt till ordentligt och javisst! Han avbröt jakten och kom glatt skuttande tillbaka till mig med viftande svans. Underbart! Nu har jag lyckats avbryta honom 2gr/2, när han satt efter något i skogen. Kanon!

Bilder så klart!

                                                         

Hasse väntar på att matte ska hoppa över den "gigantiska" sjön.                                       

Barmark!                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela