Hildaskrypin

En i mängden

Hundträff

Publicerad 2010-08-01 17:29:02 i Allmänt,

Idag har jag och Hasse varit på lekträff med min arbetskamrat och hennes hund, Hero.
Hasse blev, till min stora överraskning, jätteglad när han fick syn på Hero. Det viftades med svansen på en gång! Inga misstankar här alls. Vi släppte hundarna lösa på en stor äng och det blev lek och spring direkt. Han betedde sig som en liten valp. Min lilla Hasse-Nasse!

Några gånger skulle det uppfostras. Hasse tycker exempelvis inte att det är väluppfostrat att skälla en i örat när man vilar på gräsmattan, eller att det nafsas i rumpan för att försöka få igång lek. Ajjabajja! Hero är en mycket stor, stor valp :-D

Dom gick ut hårt








Sen kom det berömda "nu-vill-jag-inte-leka-mer-så-jag-sätter-mig-på-rumpan-istället" från Hasse.


Det pustas ut lite


Hasse lade sig till rätta i det svala gräset en stund


...vilket Hero tyckte var dödstråkigt och lade sig bredvid Hasse och skällde uppmuntrande på honom.



"Ok, ok jag ska vara tyst..."


En stund kunde dom sen slappa ihop :-D


Knasbollarna


Dubbelgos!


Finfina Hero!


Hasse tigger godis av Heros matte


På slutet av utflykten hittade Hasse skugga i närmsta buske...


...medan Hero tyckte vi var tråkiga och kampade med kopplet som var fäst i bänken.



Kul dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela