Hildaskrypin

En i mängden

Jag är osocial

Publicerad 2010-12-07 11:25:00 i Allmänt,

För tillfället i alla fall. Jag har hamnat i en svacka och det är extremt jobbigt att vara bland folk. Man måste vara social och trevlig hela tiden, vilket min energi inte riktigt räcker till just nu. Jobba måste man ju ändå, så det är liksom bara att bita ihop, men det är svårt.

Det gör också att jag tar bussen till och från jobbet, för att få vara själv och lyssna på musik. Jag försöker hålla mig undan på jobbet, men då är man ju högintressant och flertalet personer ska trängas runt en och fråga vad som är fel. Säger man att dom ska lämna en ifred är man otrevlig. Så, man försöker klistra på ett leende och säger att man är trött. Så jag är trött. Varje dag.

Enda tillfället jag känner mig genuint glad i just nu, är promenaderna i skogen med Hasse. Hans glädje när han springer lös smittar av sig. Jag kan skratta åt hans tokiga påhitt och han visar sån tillgivenhet. Jag har honom lös i skogen nu igen och det går jättebra. Jag varierar belöningarna så gott det går. Det är fortfarande mat, men jag byter varje dag. Det håller hans intresse för belöningen uppe. För det mesta i alla fall :-)

Fast i fredags var han billig. Mycket billig. Som tur är går dom tankarna över rätt fort ändå.

Så, idag blir det julbord på jobbet. Innan våra arbetspass börjar för kvällen. Jag måste nog ta en extra lång sväng med Hasse idag och försöka jobba upp lite glad-energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela