Hildaskrypin

En i mängden

Matte blev sur.

Publicerad 2010-02-02 14:38:07 i Allmänt,

Idag tog matte iväg mig på en riktig långtur! Solen sken och det var jätteskönt! Fast lite varmt ibland... Tungan blev lång! Eftersom vi gick en ny väg så måste ju jag gå före och se till att kusten är klar, och jag måste nosa på allt så vi inte missar några viktiga pee-mail. Det tyckte matte inte om! Vad är det för kuf jag hamnat hos? Hon säger att jag är jobbig när jag drar i kopplet och att jag är svår att lugna ner när jag väl börjar nosa, men vaddå? Jag gör ju henne bara en björntjänst!

O en annan sak. När vi mötte en jättestor svart best, så sätter hon sig på huk och håller om mig! Va?! Den där besten skulle ju få sig en omgång, men då ska hon kramas! Bra timing matte. Jättebra... Jag tror det är något fel på henne. Hon är nog lite efter.

När vi kom fram till ett jättestort centrum så pustade matte ut och snackade om något pass hon skulle hämta ut. Vad är ett pass förresten? Är det mat? Vet ni vad dom gjort dom dära som har centrumet? Dom har satt upp en skylt om att hundar inte får vara där inne! Va i hela helv....?

Matte blev jättesur. Vi gick hemåt igen, men nu gick jag jättefint i kopplet, för nu hade jag ju redan nosat igenom allt. Då fick jag massor med godis. Det får jag alltid på vägen hem. Hon säger att jag går så fint då. Jag får ta och skynda mig ännu mer i början på promenaderna så vi kan vända hemåt fortare och jag får ännu mer godis *idé*

Här har ni några idolbilder på mig från idag:

 

/Hasse

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2010-02-03 19:06:48

Roligt inlägg! Men typsikt med "stopp-skylten" =\

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela