Hildaskrypin

En i mängden

Vinterpromenad igen

Publicerad 2010-02-23 16:42:23 i Allmänt,

Matte säger att snön är skitjobbig att gå i. Hon får väl dumpa dom där fula skorna hon har och låta tånaglarna växa ut lite så hon har någe fäste!

Idag var vi faktiskt ute på en tur på över 6 km sa matte! Jag fick i princip vara lös hela promenaden! Ja den där dumma linan har jag ju, fast matte håller inte i den. Hon sa att hon var nöjd med mig idag, hon behövde inte hålla i linan alls under promenaden. Klart man håller sig i närheten! Hon hade ju fickorna fulla med köttbullar...

Bilder!

Springer för fulla muggar

Sen måste man tyvärr vänta in matte, hon är så jäkla långsam! Tånaglar matte, tånaglar.

 

Här letar jag köttbullar som matte slarvigt nog tappat i snön.

Hon har klippt bort min tuppkam också... Jag tyckte ju jag såg tuff ut i min frisyr.



Väntar på matte igen...

Vi följde det gula spåret



Under tiden som matte fotograferade skylten, så passade jag på att pilla bort is mellan tramdynorna. Det är dumt med is.

Det gick inte så bra, så jag fick be om lite assistans av matte.



Sen sprang jag ner mot solnedgången! Eller nåt...

/Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela