Hildaskrypin

En i mängden

Hund, bröllop och Frankrike.

Publicerad 2010-01-18 13:00:59 i Allmänt,

Tiden flyger iväg känner jag. Nu har vi varit hundägare i 12 veckor redan och jag stormtrivs. Sambon tycker också om jycken, men den är ju lite för fjantig för honom egentligen, så kommer det frågor från grannar om vi skaffat hund så heter det alltid att "frun har skaffat hund". Bakom stängda dörrar går det bra att kela ändå.

Förra veckan möttes husse av en mindre trevlig syn på morgonkvisten. Det låg en hög med skit på en handduk. Till min stora förvåning så städades detta faktiskt undan utan att väcka mig och be mig göra det. När jag vaknade till liv någon halvtimme senare fick jag dock höra att "Din hund är inte rumsren längre..." Ja självklart så är han fortfarande rumsren ;-) däremot visade det sig vid en promenad direkt efter att han hade fått diarré. Mindre trevligt.

Hundmöten kan fortfarande vara lite krångliga. Vi mötte en kille på skidor som hade sin hund med sig och Hasse blev helt vansinnig. Detta var alltså en jätteglad unghund som glatt viftade på svansen och väldigt tydligt visade att den var vänligt sinnad. Den fick inte heller komma ända fram till oss, men det var tydligen fel ändå. Jag misstänker dock att det hade att göra med att husse åtke skidor, vilket Hasse tycker är lite läskigt. Vi har tränat på detta nu och skidåkare accepterar han rätt bra nu. Hundmöten går bra 9 gånger av 10, men ännu är det inte smärtfritt.

Ett till tecken på att tiden flyger iväg är att det faktiskt bara är lite över 5 månader kvar till vårt bröllop. Vad fan hände? Vi bestämde datum 1½ år i förväg. Vad har vi hunnit göra? Jo vi har bokat kyrka, köpt en brudklänning och gjort en halvfärdig inbjudningslista. Hmm. Jag känner mig något stressad nu. Vi har dock kommit överens om att kika på ringar på torsdag. Jag ska kontakta en resturang i veckan för att höra vad dom kan erbjuda och inbjudningslistan ska vara klar i slutet av denna vecka. Nästa vecka tänkte jag lämna in klänningen hos en skräddare (den är något för stor vid bysten och för lång). Sen har vi ju kommit en bit på väg. Hindersprövning börjar det snart bli dags att beställa, samt att äktenskapsförordet ska skickas in. Jag har dessutom beställt personbevis för ansökan om pass (det måste ju göras så krångligt när man inte är svensk medborgare), så förhoppningsvis har vi möjlighet att åka iväg någonstans på smekmånad. Strax innan bröllopet ska vi eventuellt iväg till Le Mans, för att kolla på race. Eller ja, sambon ska agera bilmekaniker och jag ska fotografera. Kanske. Vi får se.

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2010-01-26 13:15:08

Fick visst svar på sommarplanerna när jag scrollade ner till detta inlägg ;) Saknar dig! Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela