Hildaskrypin

En i mängden

Ja se det snöar igen!

Publicerad 2010-01-27 14:12:10 i Allmänt,

Hmm.

Jag kan gå med på att snön, när den väl är på marken, kan vara otroligt vacker. Jag kan även sträcka mig till att säga, att det kan vara riktigt mysigt att gå ut med hunden i strålande solsken och den gnistrande snön knarrar under skorna. Det är vackert när den bäddar in träden som ett gnistrande duntäcke.

När det vräker ner som det gör nu har jag mest en tanke i huvudet. Bajs.
För det första blir det intressant att se om bussarna går som dom ska. Kommer jag fram till jobbet? Förra "snöchocken" gjorde att jag med stelfrusna tår, utan känsel för fem öre, stapplade in på arbetet några minuter före arbetstidens början. Jag hade då i två timmars tid försökt ta mig till jobbet. Taxibolagen var fullbokade så dom gick inte att få tag på.

Jaja, jag kom ju fram.

Nästa punkt. Folk kör som arslen när minsta snöflinga singlar ner från ovan. Då kan ni tänka er hur trafiken ser ut när det vräker ner snö. Kaos. Jag ska ta mig till ca 11 kunder på fem timmar. En vanlig kväll spenderar jag minst två av dom timmarna i bilen, rusande mellan bostadsområderna. Ni kan tänka er att det blir en del förseningar då det är trafikkaos. Inte bra när man jobbar inom vården.

Ja och det äckligaste av allt! När det blåser i sidled så man inte ser något och blir blöt precis överallt. *Burr!*

Nä sådan här vinter ska det vara om vi nu prompt ska ha snö!





...o en bonusbild på en solig vintervovve!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela