Hildaskrypin

En i mängden

Varit duktig idag

Publicerad 2010-01-30 18:29:48 i Allmänt,

Ja, efter åtta dagar på jobbet så har jag äntligen helgen ledig. Klockan nio på morgonen vaknade jag i morse. Ögonen sved av trötthet, men jag kunde ändå inte somna om. Sen dess har jag tagit en hundpromenad, duschat, handlat med M och lagat mat samt bakat bullar!

Köket belamrades med saker innan fixandet påbörjades.

Så här såg mina små soleskensbullar ut innan gräddningen. Det är vaniljkräm i mitten.



Medan degen jäste, slängde jag ihop makaronipudding och in i ugnen med den!


Sen skulle jag pensla bullisarna med ägg


Efter gräddningen penslade jag bullarna med smält smör och sen rullades dom i socker. Onyttigt som fan, men ooh så gott!


Ikväll ska vi på bio med vänner och se "snabba cash". Längtar massor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela