Hildaskrypin

En i mängden

Nya glasögon på g!

Publicerad 2010-07-25 13:33:45 i Allmänt,

Äntligen, efter tio år med mina nuvarande glasögon, har jag fått tummen ur och beställt nya. Åkte till Specsavers och körde på deras kampanj med 2 glasögon för priset av 1. Nu blev det inte riktigt så för mig ändå. Det visade sig att min syn blivit såpass mycket sämre att jag måste beställa någe specialglas, som är dyrare, för att slippa flaskbottnar. Fåfäng som man är blev det naturligtvis dessa glas. Fast så farligt tyckte jag ändå inte att det blev. Nästan 6.000 kr för två par. Ja summan i sig är mycket, men för just glasögon är det inte så dyrt. Det är inte alls ovanligt att man får betala 6.000 för ett par.

Så om 1-3 veckor lägger jag upp bilder på mina nya bågar :-D

Gårdagen spenderade vi, hör och häpna, på IKEA :-O
Vi fick ett presentkort av mina vänner på apelsinen (försök gissa er till vad det är ni *retas*) på 500 kr som skulle spenderas. Egentligen var vi ute efter ett skåp med glasdörrar till alla glas vi fått i bröllopspresent, men det fanns bara i vitt så det fick bli annat.

Det blev en bokhylla för våra DVD-filmer, som ligger lite överallt. Vi kom sen på att vi behöver en till... Därutöver blev det en kontorsstol till datorn. Hittils har vi suttit på en högst obekväm trästol. Jag skruvade nästan ihop allt själv. Tyvärr var jag för svag för att trycka hjulen på plats på stolen, så där fick kära göbben hjälpa till. Bokhyllan skruvade jag ihop själv, men den visade sig vara 3 cm för hög, så maken fick ta och kapa den lite. Nu passar den perfekt!

Nu blir det microvärmd Billys Pizza och slötittande på tv. Får ta och släpa mig ut på en lite längre sväng med jycken lite senare. Får hoppas att det är uppehåll då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela