Hildaskrypin

En i mängden

Bästa hundvakterna

Publicerad 2010-06-21 12:33:15 i Allmänt,

Ja bland dom bästa i alla fall :-D

I lördags skulle vi på försommarfest. Jag hade planerat att ta med Hasse, men fick veta att det skulle komma mycket folk som han inte träffat förut. Det i samband med att dessa kommer vara berusade tyckte jag inte lät så lockande för honom. Att lämna honom ensam hemma från klockan 3 på eftermiddagen till obestämd tid på natten var inte heller något alternativ jag övervägde. Det blev till att panikringa efter hundvakt alltså.

Tur att mamma och hennes man finns. Dom ställde upp! Körde dit HasseNasse och kände mig lite mamma-hönsig när jag gick därifrån. Var naturligtvis tvungen att ringa senare på kvällen för att höra hur det gick. Tydligen hade han stått och sniffat och väntat vid dörren efter att jag gått. Undrat när jag kommer tillbaka. Det hade släppt efter ett tag.

Det braiga med mamma och hennes man är att dom är ena riktiga friskusar. Joggar och promenerar jämt gör dom (ja mamma nu berättar jag lite om er på stora, vida nätet :-p) Perfekta hundvakter alltså. Han fick sig tydligen en promenad i skogen på 1,5 timme. Mamma var ute och sprang med honom också, dagen efter, om jag forstog det hela rätt. Så han har fått röra sig ordentligt på dygnet han var borta.

Styvpappa är ju lite läskig och när han försökt leka med Hasse så hade Hasse tyckt att han var mycket märklig och smitit in i badrummet till mamma. Där satt han och kikade nyfiket på henne hela tiden dom var där. Hasse tycker att mammas man är en konstig prick *skrattar*

När vi fick hem Hasse på söndagen var han helt slut. Han sooov som en stock. Trött, tröttare, tröttast var han. Han orkade knappt lyfta på huvudet när man pratade med honom. LillPojken. Han fick sin stimulering med råge!

Tröttis
 

Mer än så här orkade han inte bry sig när han blev tilltalad ;-)


Det var märkligt att vakna på söndagen och inse att Hasse inte var där. Man vänjer sig fort! Min lilla bäbis är det.

Jahaja, då ska jag ut med minimonstret nu!

Hej o hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela