Hildaskrypin

En i mängden

Hasse kan pussas!

Publicerad 2010-06-15 22:15:44 i Allmänt,

Jaa!

I 8 månader (snart) har vi haft honom. Sedan första dagen har jag försökt lära honom "puss". Han har inte fattat. I Hasses värld är man artig när man inte är i ansiktet på folk. Han har hela tiden vikt undan ansiktet när jag kommit för nära nosen. Jag har fått pussa honom på huvudet eller kinden.

För några månader sen, när husse släppte in Hasse i sovrummet på morgonen, blev han så överlycklig att han hoppade upp i sängen och gav mig en stor blöt puss. Jag har bara lyckats få mig en puss när han är så där överdrivet glad. Men idag! Idag släppte det! Idag föll poletten äntligen ner!

Ja, jag har fått mig några smällar i ansiktet, när han går igenom alla andra tricks han kan för att få godiset (mest vevande med tassarna åt olika håll). Har några små revor på halsen bl.a. men vad gör man inte för en puss? ;-) Han vevar fortfarande med tassarna, bara för att kolla, det är fortfarande oartigt att peta folk i ansiktet säger han. Men när godiset inte kommer så får jag en snabb, snabb puss på munnen. O dåå kommer godiset! Hurra!

Nu ska här pussas! Varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela