Hildaskrypin

En i mängden

Hassebus!

Publicerad 2010-06-15 11:42:20 i Allmänt,

Nu har Hasse haft en riktig kanonperiod! Han har varit framåt, social och skött sig hyfsat vid hundmöten. Älskar dom här utvecklingsspurterna som dyker upp lite då och då :-D

I torsdags fick han träffa min väninna och hennes fyraåriga dotter. Det gick mycket bra! Nu är lilltjejen lite rädd för hundar så hon höll ju lagom avstånd. Fast ett litet plastflygplan fick han i huvudet och en boll (som han punkterade) gjorde tösen om till en hatt och satte på hans huvud. Högst onödigt tyckte Hasse, men det gick bra. Han tog det med ro :-)
På bussen, på väg dit, fick han sitta i mitt knä en stund. Det var mycket spännande att kika ut genom fönstret! Men det gungade lite väl mycket så efter tio minuter lessnade han och hoppade ner. Fast det var bara skönt för det blev lite tungt efter ett tag...

Hundar har vi mött både på lagom avstånd och lite hastigt och lustigt runt hörn. Det har gått bra! han spänner sig lite ibland, men han har inte gjort några utfall trots några pressade situationer. Matte brömmer massor när han sköter sig. Det lönar sig att vara envis alltså. Fast vi råkar nog ut för fler bakslag utmed vägen, men det går framåt!

Min styvpappa har varit rätt läskig ända sen vi fick hem Hasse, men i söndags överraskade han oss alla. Vi hälsade på hos mamma och hennes man. Hasse var på jätteglatt humör när han fick syn på mamma så jag passade på att utnyttja glädjeruset. Jag sprang glatt fram till styvpappa, som satt i soffan, och klappade på soffan. Utan att tänka sig för hoppade Hasse upp och satte sig bredvid den där läskiga gubben. Han såg faktiskt lite förvånad ut själv, haha! Klappade och berömde samtidigt som stypappa klappade lugnt och undvek ögonkontakt. Det gick bra och Hasse var lugn. Framsteg!

Idag åkte jag till jobbet på morgonen. Råkade få med mig en kunds pengar igår kväll, så jag åkte in och lämnade dom på kontoret. Hasse fick så klart följa med. Han charmade tjejerna på jobbet rejält. En av kvinnorna vet inte riktigt hur man beter sig kring hundar så hon pratade med hög bullrig röst och böjde sig ner över Hasse för att klappa. Han stirrade lite på henne, men bestämde sig för att hon var ofarlig. Jag passade på att promenera rejält med Hasse och det i kombination med alla bussbyten har resulterat i en mycket, mycket trött lillkille. Han sover gott nu :-) Ska nog ta och göra likadant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela