Hildaskrypin

En i mängden

Midsommar

Publicerad 2010-06-27 00:16:52 i Allmänt,

Det blev en nykter midsommarafton för mig. Jobbade ikväll så jag tyckte det kändes väldigt onödigt att dricka alkohol kvällen innan. Husse fick alltså roa sig istället, medan jag gullade med Hasse. Man blir inte så social när man är den enda nyktra personen på en middag ;-)

Hasse lyckades med konststycket att knöla ner sig i världens minsta kattsäng. Blev riktigt imponerad. Skönt verkade han tycka det var också. Tog självklart bilder, men klantig som jag var glömde jag kameran hos vännerna. Får lägga upp dom vid senare tillfälle.

Hasse skötte sig rätt bra och var nyfiken på resterande gäster. Lite tillbakadragen var han, men ändå nyfiken. En av karlarna tyckte han skulle skärpa sig när han fyllesvamlade och stog i närheten och vinglade. Hasse morrade till, men tystnade när jag blängde på honom.

Hemma tigger han förövrigt sällan, men han har lärt sig att hundögonen fungerar alldeles ypperligt hos andra. Hasses matintag bestog alltså av: hundmat, snacks, tårta, kalkon och lite grillade köttbitar här och där. Hmm. Folk har nog bomull i öronen... *Minns tillbaka på mina strikta förhållningsregler* Konstigt nog kommer folk ändå kvittrande (med Hasse hack i häl) "var det gott med tårta lillsnutte?? Jaaaa, lilla sötnosen! Vill du ha kalkon???" Varpå matte skruvar på sig, harklar sig och gör sig redo att protestera, men det hinner varken värdparet eller Hasse lyssna på. Så dom smiter in i köket igen. Hrm. Ja Hasse hade nog en väldigt lyckad midsommar han också. Han och husse liksom.

Halv ett lessnade matte på fyllesvamlet och hundmatandet så där tog det roliga slut och jag packade min glada karl och mätta hund i bilen och körde hem ;-)

Kommentarer

Postat av: Dinah

Publicerad 2010-06-27 06:59:20

Tur att de hade bomull i öronen. Klart att grabben ska ha tårta och grillat när det är fest. Du åt väl också???

Postat av: heidi

Publicerad 2010-06-27 15:40:40

Haha, klart han får äta. Matte motsatte sig mängden gottis ;-)Jag gillade bland annat inte grillspettet Marre gjorde i ordning, så den fick Hasse :-O

Postat av: Maria

Publicerad 2010-06-28 13:03:21

Känner igen det där...

Har en svärmor som är mästare på att mata hundarna med allsköns tilltugg. För att inte tala om då hon slängde ner en halvfull gryta på golvet innehållandes kallops, trodde Sluggo skulle kolavippa av ren pur lycka.

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-03 14:21:50

Nikki hälsar och tackar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela