Hildaskrypin

En i mängden

Möhippa

Publicerad 2010-06-20 13:49:37 i Allmänt,

Tjo, vilken fredag det blev!

Jag hade mina misstankar då jag fått ett meddelande från en arbetskamrat om att hon ville ta en öl efter jobbet. Det i sig hade inte varit något att fundera över, om inte hon avslöjat så mycket. Ta med dig kläder krävde hon och det skulle följa med en person, men hon ville inte avslöja vem. Undrade naturligtvis varför jag skulle ta med kläder om vi bara ska ta en öl efter jobbet. Och varför var det så hemligt med vem denna kompis var? Min tanke var däremot att det skulle vara en "minimöhippa".

På fredagen, när jag dök upp på jobbet, märkte jag att min arbetsledare var fint sminkad och håret var fixat. Tänkte inte längre än så. Jag anade oråd på riktigt under kvällen, då min arbetskamrat ringde och undrade när jag skulle bli klar. Strax efter ringde min arbetsledare och undrade när jag skulle komma in till kontoret. Hon var väldigt noga med hur länge jag skulle dröja. Hon hade tydligen tänkt att vi skulle gå hem tidigare denna fredag. Hon uttryckte sig annorlunda mot vad hon brukar så när vi pratat klart la jag ihop två och två. Hon var ju uppfixad och fin. Jaha, tänkte jag, det är hon som är denna mystiska person.

När jag kommer till kontoret och ska gå in står dörren öppen. Det är en massa blöta skoavtryck till dörren. Jag blir än mer misstänksam. Det är helt nersläckt i lokalen och knäpptyst. Det är aldrig tomt och släckt den tiden. Då visste jag. Dom står och lurpassar bakom hörnet och ska överraska mig. Det gjorde dom med råge! Trots att jag var beredd! Runt hörnet stog inte tre personer. Snarare 15! Det blåstes i tutor och hurrades. Jag blev anfallen av kramar och chocken var total. Otroligt kul var det :-D

Jag bytte om och sminkade mig lite snabbt. När jag kommer ut säger en av tjejerna: "Nej, nu är hon för snygg! Vi måste göra henne fulare!" Så fram åkte den röda genomskinliga slöjan som sattes i mitt hår tillsammans med den lilla, glittrande tiaran. Runt halsen hängdes massor med strass och pärlhalsband. Jag tyckte jag såg rätt söt ut ändå jag ;-)

Det blev mycket alkohol och dans. Jag skuttade runt på dansgolvet med min klunga ballonger och främlingar kom fram och grattade, kramade mig och en del välvilliga(?) karlar undrade om jag var heelt säker på detta? :-p Blev t.o.m. erbjuden ett sista ligg innan äktenskapet, men jag tackade skrattande nej.

Jag hade jättekul och skämde förmodligen ut mig flertalet gånger under kvällen, men det struntar jag i.

Bästa möhippan! Nu väntar vi på bilderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela