Hildaskrypin

En i mängden

Skvallerbytta bingbong!

Publicerad 2010-06-24 10:45:58 i Allmänt,

Jag skrattade så jag grät igår.

Gick igenom Hasse efter fästingar. Mitt i petandet kom jag på att dom kan ju faktiskt sätta sig runt rumpan också... Där har jag inte kollat förut, alltså började jag rota runt i pälsen vid rumpan. Mycket riktigt hittade jag en liten blodsugande djävul precis bredvid analöppningen.

Hämtade min nyinköpta fina plastbit (för 99 kr !! Hutlöst...) att plocka fästingen med. Jag ska lägga upp en bild på den sen, den är väldigt smart och lätt i alla fall! Började snurra och sen dra. Hasse sprattlade till och såg helt chockad ut. Helst av allt ville han fly, men matte sa ju nej så han låg snällt (men fortfarande misstänksam) kvar. Tappade fästingen när han sparkade till så jag fick leta rätt på den. 

När jag var klar och sagt "nu är vi klara!" så rusade han, så fort benen bar, till husse. Han hade uppspärrade ögon och petade med nosen på husse. När husse uppmärksammade honom så tittade Hasse "skräckslaget" på mig och började gny som ett litet barn! Haha, aldrig varit med om någon liknande. 

Vilken skvallerbytta jag har hemma va? Springa till husse och gnälla så där! :-D
Husse skrattade också och sa "har du kryp i röven grabben?"

Jag vet att man inte ska förstärka "tyck-synd-om-mig"-beteenden från hundar, men ibland är det bra svårt. Igår var ett sådant tillfälle ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela