Hildaskrypin

En i mängden

Trött på't eller vad?

Publicerad 2010-06-15 21:15:07 i Allmänt,

Haha, kan inte mer än skratta åt mig själv ibland.
Kan vara så att jag är lite less på hela bröllopsplanerandet nu.

Idag åkte vi till Lilla Essingen för att beställa en bröllopstårta. Samtalet gick väl ungefär så här:

Hon: "Vad vill ni ha för tårta?"
Jag: "Vad har ni?"
H: "Ja vi har lite olika sorter" *en massa rabblande om dom olika alternativen. Mestadels chokladvarianter, med eller utan mandelbottnar och dylikt* Intresseklubben antecknar.
J: "vad tycker du då? Vad rekommenderar du?"
H: "Eeh, jaa det är ju er dag, det kan bara ni bestämma."

Marre börjar skruva på sig och undrar lite diskret om inte vi kan ta samtalet utomhus så han får röka. Jag och tjejen kikar ut genom fönstret och säger nästan samtidigt att han får vänta. Hon med ett skratt och ett skämt efteråt om att det är nyttigt, medan mitt svar mest var syrligt och jag kastade onda ögat på honom.

J: "Alltså jag är överkänslig mot en del nötter, men jag har inte listat ut vilka sorter."
H: "Ja, då kanske ni ska skippa mandelbotten. Vi får byta ut det mot något annat."
J: "Alltså jag har inte reagerat på just mandel förut, så jag tror det är lugnt."
Hon kikar lite undrande på mig: "Jo, ja, fast det kanske är dumt att chansa på bröllopsdagen...?"
J: "Ja, det förstås..."

H: "Vilken sort är ni intresserade av?"
J: "Joo, den med choklad och hallon lät ju gott... Vi kan köra på den antar jag." Rycker på axlarna lite så där nonchalant.
H: "Ok, vill ni ha någon fin utsmyckning? Vi kan fixa riktiga blommor etc", förklarar hon fint och gestikulerar. "Det kostar lite extra då".
J: "Alltså jag vill bara ha en tårta att servera efter maten, strunta i blommorna..."
H: "Haha, ja ni verkar vilja ha det enkelt. Inget extra så där...?"
J: "Njaa, alltså jag är ganska trött på det här nu, jag vill bara fixa allt. Vi vill bara ha en tårta som sagt..."
H: "Ok, vill ni en ställning till tårtan?" *Rabblar upp olika tårtställningar som dom har*
J: "Kostar det nåt?"
H: "Nej, det ingår. Fast ni måste ju lämna tillbaka ställningen sen."
J: "Det låter jobbigt. Skippa tårtställningen."
H: "Ni vill inte ställa tårtan på nåt fint sätt då?"
J: "Nee, det går väl lika bra att bara ställa den på bordet? Som man brukar? Den ska ju ändå skäras i bitar..."
H: "Hmm, jo det har du rätt i."

I den stilen gick hela samtalet. Hon skruvade mycket på sig. Jag skruvade också på mig. Tyckte det var lite jobbigt med alla frågor. Ge mig en tårta att servera så blir jag nöjd. Typ.

Marre drog en lättnadens suck när pratstunden var över och vi gick ut.
Han tände en cigg, medan jag gnällde om att han jämt ska försöka tvinga ut både resturangpersonal och nu konditoripersonal i kylan för att han blir uttråkad och vill röka.

Marre flinar och jag garvar.
Tårtan är beställd i alla fall ;-)

Kommentarer

Postat av: Emily

Publicerad 2010-06-16 20:49:14

Haha du skriver så himla roligt och beskrivande, det är kul o läsa :) När är det ni gifter er?

Postat av: Heidi

Publicerad 2010-06-17 09:29:09

Tack, tack :-)

Den 3 juli smäller det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela