Hildaskrypin

En i mängden

Vanor

Publicerad 2010-06-22 11:21:42 i Allmänt,

Hasse har två saker för sig som jag tycker är lite småroliga.

1. Vattenskålen. Har den hunnit bli tom så börjar han bolla med den. Någon har dresserat matte alltså. Naturligtvis kommer jag och fyller på när jag hör skramlet. Han har även prövat med matskålen, men till hans förtret så funkar inte det. Han måste finslipa dressyren på matte och han jobbar hårt!

2. Hasse tycker att det är mycket otrevligt om Husse eller Matte slänger sina använda underkläder vid hans bädd i tvättstugan när vi ska duscha. Ofta har dom försvunnit när duschandet är över. Letar man noga hittar man dom ihopknölade någonstans bakom tvättkorgen. Rätt sak på rätt plats!

I övrigt går apporteringsträningen precis så uselt som det gjort hela tiden. Det är tråkigt att hålla i "apporten". Han tar den i munnen, men släpper den direkt. Det går inte att få honom att hålla kvar den i munnen. I övrigt gillar han att hålla saker för sig själv. Han är en samlare! Leker man med en boll t.ex. så rusar han glatt efter den när man slänger iväg den, sen knatar han raka spåret till sin plats och lägger saken där. Han bryr sig inte om den när den väl ligger där. Den ska bara vara där. Ibland har han fem saker liggande där. Det har inte riktigt gått fram att det roliga fortsätter om man leker med matte. Men jag är envis, så jag fortsätter träta. Har planer på att helt enkelt ställa mig där han brukar lämna sakerna. Förhoppningsvis så kommer han ändå och då kan jag belöna för att han kommer in med saken. Vi får se hur det går :-)

Ute tränar jag inte ens på det, för då gräver han ner sakerna istället. Lustig hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela