Hildaskrypin

En i mängden

Fattig och Twilight-galen. Tur man har hunden.

Publicerad 2010-03-31 12:05:12 i Allmänt,

Den här månaden är inte så rolig nej. Som vanligt så bestämde sig räkningarna som betalas mer sällan att rasa in samtidigt... Utöver det hade jag ju beställt hem Twilight-filmen "New Moon"... Typiskt. M får stå för eventuellt mathandlande denna månad (ja storhandlat har vi ju gjort), och jag får nog ta och tigga pengar av någon om jag ska kunna köpa något på kryssningen jag ska på nästa helg. Hmm. Själva kryssningen är ju betald och klar, det gjorde jag redan förra månaden och där ingår buffén, men det kan ju vara skoj att kunna ta sig en drink eller sju. 

"New Moon" var som förväntat underbar. Eller ja, egentligen så är den väl rätt medioker, men eftersom jag är så kär i böckerna och själva karaktärerna så bara måste jag älska filmen också ;-) Är lite hemligt kär i Robert Pattinson som spelar Edward. Sambon bara skrattar åt mig när jag suckar lite förälskat.  

Tur att man trots en tom plånbok har en fantastisk hund att umgås med! Det är så skönt att ha sällskap under dagarna och få ta den där skogspromenaden på eftermiddagen. Det absolut skönaste är ju att jag kan ha honom lös så han får springa av sig i sin egen takt.
Idag träffade vi Otto med tillhörande matte i skogen. Hasse och Otto kommer fantastiskt bra överens och det är en fröjd att se dom två rusa runt tillsammans. Genuin glädje kallas det. Som vanligt hade jag inte kameran med mig denna gången heller =/ vore kul att få kompisarna på bild!

Ja, vi får hoppas att denna dagen går fort så jag får krama om min fantastiska M. Bästa stunden på helda dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela