Hildaskrypin

En i mängden

Snipp, Snapp, Snut så var helgen slut!

Publicerad 2010-03-16 11:03:59 i Allmänt,

Eller nåt sånt.

Det var min tredagars-helg och självklart kändes det som en enorm lättnad i torsdags kväll när jag äntligen fick gå hem. Hmm, ja vart fan tog den helgen vägen?

I fredags blev det, efter en dag på verkstaden, dusch av hund. Många schamponeringar blev det! Oj vad han blev skitig! Inte nog med att all fukt gör att hans päls suger åt sig smutsen i verkstaden. Den suger åt sig all skit på promenaderna också! *s*

Hasse fick stanna hemma en stund och torka medan jag och M drog in till stan för att gå på bio. "Farsan" blev det. Jag tyckte den var jättebra. Sambon tyckte den var ok. Den går att se iaf! Rekommenderar den! Det blev middag på stan också, så vi hade en riktig "parkväll". Så mycket romantik blev det dock inte. Mestadels elaka gliringar fram och tillbaka, haha! Det var en bra kväll ;-)

Lördagen blev äckligt nyttig och vi städade, handlade, åkte en sväng till tippen, skjutsade folk, åkte till garaget och hämtade ett skåp etc. Men till slut kom det trevliga med lördag. Middag och vin (till mig alltså, M körde ju *elakt flin*) med vänner! Perfekt avslutning på lördagen.

Ja jag hann faktiskt klämma in en hel del promenader i skogen med Hasse, bland alla aktiviteter. Jag bryr mig inte ens om att ta med långlinan längre. Tar på honom det vanliga kopplet och knallar ut i skogen, kikar runt lite och släpper honom. Hittils har hundmötena gått bra. Han stannar ju till av sig själv när han ser en hund eftersom han vill kolla om det är någon han känner. Då hinner jag avbryta fokusen och knallar upp bredvid honom och kopplar honom. Ibland är han så upptagen med att nosa runt att han inte ens märker att vi får möte, så då kallar jag bara in honom. Bekvämt! Vågar dock inte vara överpositiv och väntar på ett bakslag. Det går aldrig smärtfritt hela vägen ;-)

Bilddags!
Hasse med bästisen Enzo på verkstaden


Kikar efter sitt godis. "Jag sitter juh!"


Tar ett snack med husse om vad som behöver göras.


"Du skruvar så här", säger husse.


Men det där fixar ju husse galant, så Hasse satte sig och vaktade dörren tillsammans med Enzo istället.


När Enzo åkt hem, satt Hasse och stirrade efter sin vän ett bra tag. Nu är man återigen utelämnad till mattes grymma regler. Slut på det roliga! ;-)


"Åh... Enzo...." *Hasse drömmer sig bort*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela