Hildaskrypin

En i mängden

Hasse-Skutt jagar hare

Publicerad 2010-05-28 11:18:22 i Allmänt,

Hmm, ja matte gillar det inte. Absolut inte, men idag var han snabbare än jag. Det är bara att lyfta på hatten Hasse ;-) All träning vad gäller jaktlusten spolades ju nerför toaletten, men det är bara att börja om från början. Jäkla byracka :-p

Har ju skvallertränat honom som fasen och det har börjat ta form, men idag såg jag inte haren förrän han rusat iväg en bra bit och då är det kört. Försök att stänga av jaktlusten när den vaknat till liv liksom... Fast han är lustig så, han är inte ute efter att fånga det han jagar. Det är bara själva språngmarschen som är kul.

Vi var redan på väg hem och jag förberedde mig för att koppla honom. Då rusar han iväg. Jag ser haren och ropar åt honom att stanna, men på sitt egna vis räckte han fram långfingret och dissade mig totalt. Hasse-Skutt rusade glatt iväg och var borta. Suckade för mig själv och ställde mig för att vänta på honom. Det tog inte många sekunder så kom han springande tillbaka. Grälade lite påhonom och kopplade honom.

Jag är lite kluven till det där med att gräla på en hund som kommer tillbaka efter att ha rusat iväg så där. Jag vill ju inte att han ska få för sig att jag är arg på honom för att han kom fram till mig. O andra sidan vill man ju på något sätt visa att han gjort fel. Frågan är om han i det läget förstår vad det är man grälar på honom om? Vad tycker ni?

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2010-05-28 13:23:18

Alltså, alltså, kom över den här artikeln i förrgår. Något att skumma igenom, och se om något är för någon? :)Tänkte speciellt på scenariot att precis vända sig om, när hunden säger "oops, sorry". Läs så hajjar du vad jag menar med det ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela