Hildaskrypin

En i mängden

Kallt födelsedagsfirande

Publicerad 2010-05-11 11:31:54 i Allmänt,

Lördag var inte så trevligt ur vädersynpunkt. Att maj ska vara så här kall, kan jag inte minnas *burr*.

I lördags skulle vi alltså fira en vän som fyllde 25 år. Huset hon och sambo bor i är rätt litet. Det bestämdes att maten skulle ätas utomhus. Små tält monterades upp och bord dukades fram. Det började regna, blåsa och det var +6 grader... Jag frös! Händerna skakade när man skulle stoppa maten i mun, eller ta sig ett glas bål. Något vidare samtal orkade jag inte föra, då jag var alltför upptagen med att värma mig och hålla ett getöga på hunden.
När det var dags för tårta tyckte alla att nu måste vi in. Trångt eller inte! Jag sa att jag mer än gärna sitter på golvet, bara jag får komma in i värmen ;-) Ja, vi fick kliva in. Medan några dukade fram inomhus, slängde vi på några vedklumpar i grillen. När elden tog fart stog vi där i en ring runt grillen och njöt. Väääärme....

I övrigt var det väldigt trevligt och vi kom överens om att detta kommer vi med största sannorlikhet minnas länge!

Hasse skötte sig ganska bra, med några få morrningar och skall åt karlarna. Det är så lustigt med honom, för när vi bara var tjejer inomhus så var han sig själv och charmade allihopa. Tjejerna älskade honom. Karlarna såg bara den misstänksamma och avvaktande sidan och tyckte att det var en ovanligt fjantig och feg hund. "Tuff hund ni har!" kom det spydigt. Jaja, karlarna får drömma om sina machohundar, så myser jag och Hasse för oss själva. Mer gos till mig!

För oavsett om han är tuff eller inte, så är den där ulliga fårpälsen underbart mjuk o go att borra in ansiktet i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela