Hildaskrypin

En i mängden

Lermonster

Publicerad 2010-05-02 14:55:05 i Allmänt,

I fredags skulle grabbarna grus meka gocarts och provköra dom. Jag var överdrivet optimistisk och tyckte att det inte kan dröja alltför länge ju. Hmm, tänk Heidi, tänk! Jaja, hade åtminstonde Hasse och Enzo som sällskap. Tog en runda med Hasse i skogen bredvid för att se hur terrängen såg ut. Det var en massa nerfallna träd och grenar överallt, men det gick. Hämtade även Enzo och släppte grabbarna lösa.

Hasse såg chansen direkt han och retade igång Enzo. Grabbarna sprang fram i rasande fart och Hasse han hoppade graciöst som en gasell med fina små skutt mellan grenarna som låg överallt. Enzo brakade fram som en ångvält och det knakade och brakade om allt han for igenom. Lill-Nasse sprang slalom mellan träden, medan ångvälts-Enzo försökte hänga på. Det gick inte så bra. När Hasse blev trött och ville vila satte han sig bara ner. Enzo såg lagom förvirrad ut. "Ska du sluta NU??" Nä, det skulle han ju inte. När han vilat klart och Enzo riktat sitt intresse åt annat håll, kom det ett tjuvnyp från Hasse och jakten var igång igen. Haha, galenpannor är dom båda två!

När vi var på väg tillbaka så försvann bägge två. Var inte så orolig, Hasse håller oftast ett öga på mig och har han tappat bort mig skäller han till och jag ropar efter honom. Då vet han var jag är. Han är tydligen för lat för att använda luktsinnet. Plötsligt hör jag ett gigantiskt *PLASK!* och tänkte ett långt "neeeeeeeeeeeejj!!!" Ropade in hundarna och fick konstatera att jooooooo, Hasse hittade den enda lerpölen i hela skogen att bada i... Fnys... Min nybadade hund var inte så ren längre.

Vad har hänt annars då? Nja, jag fick en jättebra idé och tyckte att jag skulle vaxa överläppen. Jag har väldigt ljusa hårstrån som sällan syns där, men på sommaren glittrar dom fint. Ville prova hur det blir om man vaxar. Ja, jag gör inte om det igen. Tre dagar senare och jag har fortfarande rasande utslag och finnar runt hela käften. Det ser ut som jag varit ute och slirat med något dåligt ragg. M bara garvar åt mig. Morr, undrar om inte jag ska ta och vaxa nötterna på honom när han sover.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela