Hildaskrypin

En i mängden

Slösurfing

Publicerad 2010-05-03 13:53:15 i Allmänt,

Sitter här och försöker ignorera den enormt irriterande klådan jag har på händer och armar. Har ju åkt på exem... Det var ett bra tag sen, men det var tydligen dags nu igen (har varit ett riktigt exembarn). Folk säger åt mig att gå till läkaren, men jag har gått dit så många gånger för just exem, så jag vet precis vad dom gör och säger.


1. Dom tittar knappt. En hastig blick och så konstaterar dom att man har röda prickar, ev sår efter att ha kliat för mycket och hårt.
2. Dom ordinerar mig att ta allergimedicin *skriver ut ett recept*
3. Dom säger åt mig att smörja med kortisonsalva *skriver ut ett recept*
4. Säger åt mig att göra av med hunden. "För säkerhets skull, det kan ju vara allergi mot den".
5. Ber mig återkomma om det inte går över (kommer man på återbesök, skriver dom ut en annan sorts kortisonsalva bara. I övrigt är det samma procedur som innan).

Jag har tittat själv. Ja jag har exem. Allergitabletter finns hemma *check*. Kortisonsalva finns hemma, flera sorter t.o.m. *check*. Jag gör inte av med hunden, det är inte honom jag reagerar på *vet*. Byter till annan sorts kortisonsalva själv om utslagen och klådan inte försvinner. Sen går jag på läkarbesök om inget av smörjandet och allergipillerknaprandet fungerar. Så det så.

Visst älskar man vården i sverige?

Sitter och slösurfar och hittade denna pärla. Kärleken är tuff. Live with it.
"Fuck off and die. Du är för ful för mig, och din morsa går för en hundring..." Fantastisk text. Brukar sjunga den för M ibland. Check it out! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela