Hildaskrypin

En i mängden

värmeslag?

Publicerad 2010-05-22 20:20:44 i Allmänt,

Hasse är ingen värmeälskande hund inte. Värme är inte kul alls! Fy! Där är vi olika jag och HasseNasse. Han flämtar kraftigt redan vid 18-20 grader och tycker livet är mest pest. Tur att matte släpar med sig vatten. Får ta långpromenaderna senare på kvällarna när jag är ledig, så han får röra sig i lite svalare väder och kan få ur sig sin energi ordentligt.

Idag har vi hälsat på gammelmatte i Kallhäll och vi fick så klart även träffa tjejerna. Resten av Hasses förra flock, fyra lagottotjejer. När vi gav oss iväg mot skogen så var det varmt ute. Hasse parkerade rumpan i skugga när han fick chansen. Det gick inte många knop inte. Efter en stund var solen inte lika högt på himlen och det blev svalare. Det märktes på hundarna det! Då drogs lekandet igång på allvar och det är fantastiskt att se en hel hundflock umgås och leka med varandra.

Passade även på att utnyttja gammelmatte och hon klippte ner ylletröjan på honom ännu mer. Damen har ju en trimmer! Lyxigt! Själv är jag en snål jävel så jag sitter och klipper honom med sax jag. Det tar ju bara 1½ timme. Inte så farligt juh ;-)

Bilder tog jag med gammelmattes kamera. Får se om jag får tag i några av dom, så kan jag slänga upp några här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela