Hildaskrypin

En i mängden

Inlämnat och klart!

Publicerad 2010-11-03 10:34:22 i Allmänt,

I torsdags lämnade jag då äntligen mobilen på lagning. Det kan ta uppemot fyra veckor, så nu blir det en tråkig period med min gamla telefon. Det blev en tur till stan då och Hasse fick följa med. Har en bekant som jobbar i en butik i stan och hon ville gärna träffa den berömde lurvtussen. Det fick hon :-)

Turen till stan gick bra och Hasse skötte sig finemang. Det var flera stycken som gissade rätt på ras när dom nyfiket frågade "är det en Lagotto...?" Jajjemen! Det var många som klappade och även om Hasse var lite blyg så visade han sig från sin bästa sida.

Väl i stan såg vi massvis med hundar, även det gick bra. Lite spänd blir han allt, men inga utfall. Satt med tjejkompisen en stund utanför butiken och plötsligt såg jag en liten borderterrier komma mot oss. Ägaren släppte fram vovve mot Hasse varpå jag blev irriterad och väste ett "men nej!" Tittade på ägaren, som visade sig vara Babsan (Lars Åke Wilhelmsson). Han såg rätt förvånad ut och jag log ett ursäktande leende. Jag vet inte varför jag gjorde det, då det faktiskt var slarvigt av honom att släppa fram sin hund mot en främmande jycke, men han såg så förskräckt ut att jag fick lite dåligt samvete tror jag.

Även i butiken skötte Hasse sig finemix! Han var nyfiken på folk som kom in och jag kunde stolt visa upp honom för folk som ville *mallig*

Idag regnar det och tråkfaktorn är hög. Ändå kan jag inte låta bli att tycka att detta väder är 1000 gånger bättre än snökaos. Så jag ska lämna gnället därhän.

Nu ska det eldas upp lite värme i kåken, så ni får nöja er med denna uppdatering.
Tjofräs på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela