Hildaskrypin

En i mängden

Trasigt, festligt och segt.

Publicerad 2010-10-25 12:54:52 i Allmänt,

Det sammanfattar nog helgen rätt bra tror jag.

Första delen av fredagen hängde jag och Hasse på verkstaden. I vanlig ordning alltså. Sen kom jag på att det vore trevligt att hälsa på Hasses gammelmatte, så efter lunch gav vi oss ut i kommunaltrafiken. Förväntade mig kaos, då första snön behagade vräka ner just på fredagen, men resan gick felfritt. T.o.m. pendeltågen gick som dom skulle :-O Bussarna däremot verkade inte klara den lilla snömängd som kom ner så där var det i vanlig ordning kaos. Lustigt det där. När snön sen legat ett tag så kommer bussarna gå lika bra som innan snön kom. Hmm.

När vi tagit oss så långt som T-Centralen var det massor med folk. Både jag och Hasse var nära att bli nertrampade flertalet gånger, så jag klev åt sidan en stund och lät folket passera. Kom då på att det här är ju en fantastisk miljö att träna kontaktträning med Hasse och diverse tricksande. Grymt mycket störning. Det började dåligt naturligtvis eftersom jag aldrig gjort detta med honom mitt på centralen, men efter en stund varvade han ner och tog kontakt. Sen körde vi både sitt och ligg några gånger och han fokuserade bra på mig. Såg till att avbryta innan han tyckte det blev tråkigt bara, så motivationen var på topp!

Besöket blev mycket trevligt med fika, hundpromenad och skvaller. Det som däremot var mindre trevligt var mitt klumpiga jag. Telefonen, som jag nu haft i två månader, ramlade ur fickan. Jag frös till is när jag hörde det där krasande ljudet. Kikade ner och jomenvisst! Mobiljäveln var trasig! Skärmen sprack. Rejält. Ringde comviq på en gång för att höra var jag kan lämna in den och få den fixad, samt vad det kunde tänkas kosta. Har man tappat mobilen så är det ju ingen idé att försöka få den fixad gratis liksom. Det är mitt fel helt enkelt. Nä då kan dom inte fixa mobilen åt mig?? Vafalls? Tyckte det var mycket dåligt bemötande och inte fick jag mycket till hjälp inte. Nu har jag alltså luskat reda på ett ställe som vill hjälpa mig och det är comviqs konkurrenter. Bra där comviq. Fint att ni vill hålla kvar era kunder *tummen upp!*

Så här ser min telefon ut numera :-(
Elina: Släng dig i väggen med din minispricka på mobilen ;-)



Lördagen bjöd på fest och det var sjukt roligt. Det var på ett klockrent lokal-alkishak/pizzeria, så det där "sjukt roliga" hade nog mer med promillehalten i blodet att göra, misstänker jag.

Söndagen sov vi i princip bort. Det var riktigt skönt! :-)

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2010-10-25 13:52:34

Haha! Jaa, det var lite värre för dig gumman! Huvva..kostar ju finskjortan! Min får då falla i golvet en gång till innan jag gör något, och då blir det nog faktiskt en uppgradering för mig, till iPhone4 ;) Är du nöjd med din smartis annars? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela