Hildaskrypin

En i mängden

Uppdatering

Publicerad 2010-10-18 11:12:55 i Allmänt,

Något måste man väl ändå skriva om man nu har en blogg ;-)

I torsdags kände jag mig lite vissen, men tyckte att det inte kunde vara någon fara. Jag var ju precis förkyld. Några tjejer på jobbet ville gå ut och ta "en eller två öl". Jo tjena... Följde med då det inte hänt så jättemycket senaste tiden tycker jag. Jag beställde min öl och hör då hur en av tjejerna beställer fyra shots. Kastade en varnande blick åt hennes håll, men den tokfian bara hånlog tillbaka. Det är ju det, när någon bjuder på sprit... Det är inte direkt billigt så jag känner mig nästan tvungen att dricka upp det. Inte för att jag klagade på själva spriten, den var jättegod.

Efter en timme kommer nästa tjej med en till runda shots. Åh nej, det här spårar ur, kände jag. Fast nu låter jag väldigt gnällig, för vi hade faktiskt väldigt kul. Mycket skratt och tjejfniss blev det. Vi åkte faktiskt vidare till nästa lokalhak då det första stället stängde. Men där vid halv ett-ett snåret kände jag att nu får det vara nog med alkohol. Jag beställde bara in vatten efter det. Så jag var rätt städad ändå ;-)

På morgonen fick jag då erfara ännu ett ålderstecken. Jag var bakfull. För första gången i mitt liv var jag illamående och kallsvettades vid dessa attacker. Haha, gammal nucka är man alltså. Klev upp vid sju ändå och åkte till verkstaden för att städa. Stackars M fick ju trots allt hämta oss tjejer vid två tiden, så det var väl bara rätt åt mig att kliva upp tidigt jag också.

Hasse var morgonpigg som vanligt och väntade tålmodigt vid verkstadsporten på sin älskade vän Enzo.


På eftermiddagen tyckte Hasse att livet var allmänt hårt och tog en powenap. Om inte det där liggunderlaget varit en sådan allergibomb hade jag lagt mig där jag också.

Helgen skulle varit min arbetshelg, men då förkylningen blommade ut ordentligt i fredags fick jag snällt ta och stanna hemma både lördag och söndag.

Idag är förkylningen bättre, men inte bra. Ska till jobbet ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela