Hildaskrypin

En i mängden

Första långpromenaden!

Publicerad 2010-09-10 15:41:23 i Allmänt,

Det blir en del "första gångare" denna vecka ;-)

Idag orkade jag äntligen ta mig ut på en ordentlig promenad med Hasse och det behövde både han och jag. Det var riktigt skönt, om än väldigt tröttande på slutet. För mig i alla fall...

Hasse fick träna på lite varadagslydnad, leta godis, och så körde jag en lätt "spår" övning. Knöt upp honom vid ett träd och lät honom se mig knalla iväg med en näve godis, in i skogen. När han inte kunde se mig längre släppte jag godiset i en liten hög och promenerade en annan väg tillbaka till Hasse. Han skrek nästan av iver över att få leta rätt på godiset :-D Pang! sa det så rusade han iväg och släpade mig efter med kopplet. Han hittade godiset rätt snabbt ja.

Sötnosen <3

 

Kommentarer

Postat av: Dinah

Publicerad 2010-09-11 07:20:23

Han är så duktig så du kan lägga ut ett litet spår när han är hemma och inte ser. Kom bara ihåg att märka ut noga var spåret startar så du vet var han ska börja nosa.:-D Du kommer att bli så vältränad!

Postat av: Heidi

Publicerad 2010-09-12 21:13:27

Ja jag får pröva det i veckan. Ska bli både kul och intressant! Nu ska vovve få nosa som aldrig förr! :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela