Hildaskrypin

En i mängden

Spårar numera :-)

Publicerad 2010-09-20 14:16:35 i Allmänt,

Jag har pratat om det så länge nu så det är pinsamt. Nu har jag då äntligen börjat! Fick några rådjursklövar av en bekant och gav mig ut det första jag gjorde igår. Det gick sådärr...

Mötte ett par som har varsin ridgeback. Jag bad dom hålla hundarna borta från spåret (vi hade inte börjat än) men dom orkade ju itne hålla i hundarna som dom klampade runt i början på spåret. När dom äntligen försvunnit följde naturligtvis min kåta hanhund tikarnas doft, viket var ca halva spåret. Sen blev han förvirrad. Jag fick promenera en bit till på spåret och be honom spåra igen. Han cirklade runt lite och var förvirrad, men tillslut kom han igång och hittade!

Idag gick det betydligt bättre. Jag behövdee inte ens visa var spåret startade. Han vek in direkt och nosade som en liten raket fram målet. Han är kanonduktig!

Har långlina på honom igen och tränar honom på att vara "lös". Äntligen har ajg funnit inspirationen igen och det är kanonkul!

Hasse och matte är väldans glada nu :-)

Kommentarer

Postat av: Emily

Publicerad 2010-09-23 12:14:18

Vad kul! Kör du med blod i spåret? Var har du i så fall köpt det? Vi har försökt hitta nånstans att köpa blod men jag tycker det känns lite skumt att gå in på typ Ica och fråga om dom har lite blod till övers :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela