Hildaskrypin

En i mängden

Vovven rymde!

Publicerad 2010-09-08 11:50:18 i Allmänt,

Ja, Hasse var på egna äventyr medan matte låg och sov gott.

När jag klev upp och drog på mig kläderna för att ta Hasse på sin morgonpromenad så var han spårlöst borta. Jag ropade och letade, men det fanns ingen vovve i huset. Blev lite konfunderad, men kom på att svärmor sågat något i källaren och att hon brukar öppna dörrarna för att vädra ur källaren. Hmm, blir lite orolig och springer ut till garaget och vem sitter där då? Jo min söta lilla Hasse :-D

Scenario: Svärmor har öppnat dörrarna för att dammet ska vädras ut direkt när hon sågar. M har inte låst garagedörren när han åkte till jobbet i morse = svärmor tar för givet att jag redan är ute med Hasse. Hon stänger alltså inte dörren till tvättstugan, som är Hasses egna lilla sovrum. Hasse i sin tur tycker det är jobbigt att lyssna på kapandet och blir nervös, så han smiter förbi svärmor (som varken hör eller ser något pga öronproppar och koncentrationen på kapandet) och tar sig en liten tur på egen hand. När svärmor kapat klart stänger hon dörren och Hasse är utelåst :-O

Jag har kommit fram till detta efter att ha förhört alla inblandade i scenariot. Inklusive Hasse ;-) och efter att ha kikat på alla tillgänliga bevis. Eeh, nåt sånt i alla fall...

Hasse som vanligtvis gärna smiter iväg en stund på tomten (när jag ställt upp kompostgaller etc för att hindra honom från att ta längre turer utanför tomten), måste ändå ha varit ute en stund, för det brukar ta en stund innan han lessnar på att vara ensam och parkerar rumpan utanför garagedörren i väntan på att bli insläppt igen.

Så jag släppte in en lite ängslig, men mycket blöt vovve som tröttnat på att vara ensam ute. Var han varit har jag ingen aning om. Har han skällt på någon granne? Don't know. Har han jagat grannkatten? Det vette fan, kanske. Tagit en sväng till skogen kanske? Njaaee, det tror jag inte, han är rätt mammig av sig ändå.

Hursom, det gick ju bra och han blev inte påkörd tack och lov. Ett snack med svärmor tog jag allt ändå ;-)


"Känn dig blåst matte!"

Kommentarer

Postat av: Dinah

Publicerad 2010-09-10 10:25:03

Har det skällts på grannar eller jagats katter lär du få höra det. Så i det fallet kan du känna dig lugn. Mest troligt har han väl gått en sväng och kollat omgivningarna lite....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela