Hildaskrypin

En i mängden

Blomma

Publicerad 2011-08-10 23:51:43 i Allmänt,

Eftersom sovrummet numera ser riktigt trevligt ut, så köpte jag några platsblommor som placerades på lämpliga platser. Pga min otrevliga ovana att ha ihjäl blommor, tyckte jag det kändes säkrast.

Sen gick jag förbi en jättefin blomma, på LIDL av alla ställen, och köpte den faktiskt. Jag funderade lite och tyckte att kan jag ta hand om katter, hundar och make, så borde jag väl kunna ta hand om en blomma? ;-)

Jag har hittils lyckats hålla den vid liv, men det är inte allt. Det har faktiskt slagit ut fler blommor och den ser riktigt kry och glad ut! Eftersom det kan bli rätt mörkt i vårt sovrum (den ligger ju faktiskt i källaren...) så har jag ställt den precis vid fönstret i några timmar varje dag, när det är som ljusast. Eftersom fönstrena sitter vid taket, så lägger man knappt märke till den om den alltid står där. Vet inte om det gör varken från eller till, men den lever! Och frodas!

Jag ska hålla er uppdaterade om min fina blommas fortlevnad (eller makabra död).
Har ingen aning om vad det är för något, men fin är den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela