Hildaskrypin

En i mängden

Cykelpremiär

Publicerad 2011-08-19 16:25:32 i Allmänt,

Fast först ska jag nämna att jag idag hittade mitt lilla barn på fönsterbrädan. Den såg ynklig och ledsen ut. Så snart blir det nog begravning...



Haha, nä så allvarligt tar jag det inte ;-) Men jag väntar ivrigt på att nästa knopp ska slå ut!

Idag satt jag och stirrade på min cykel ett tag. Har länge funderat på att cykla med Hasse, men inte kommit till skott. Idag testade jag det faktiskt! Det gick helt ok, fast man hade kanske kunnat hoppas på mer entusiasm från Hasses sida ;-) I början ville han inte riktigt, men det släppte snart omän inte i raketfart direkt. Han travade lugnt vid sidan och jag fick honom faktiskt att galoppera några korta stunder under väldigt pipiga berömtjut.

Vi tog en sväng förbi verkstaden, så Hasse fick dricka lite vatten och leka med bästisen, Enzo.  

Cykelhunden

Har ingen pinne till cykeln för tillfället, så jag satte kopplet från selen på själva cykeln, så det inte blir så vingligt om han drar åt något håll. Kopplet till halsbandet hade jag mest för att kunna styra honom närmare cykeln om vi mötte bilar, men mestadels hängde den slak. Så jag har inte släpat med honom i halsen ;-)

Nu ska Han duschas, då han är full med blåbärsrester i pälsen. Det blir gärna så när en busig lillskit rullar i blåbärsriset... Sen blir det mys framdör tv:n, då husse rymt på egna äventyr.

Blåbärshunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela