Hildaskrypin

En i mängden

Första tjuvtitten

Publicerad 2011-12-05 20:24:20 i Allmänt,

Idag var det då dags för RUL! Trodde jag skulle vara nervös, men det var jag inte. Lite halvt uttråkad var jag i väntrummet t.o.m. Allt såg toppen ut. Läppen var hel, huvudet såg bra ut, ryggen såg bra ut, magen var hel och fin den också, och ben och armar såg ut som dom skulle. Däremot var det precis som jag trodde, att jag blivit gravid senare än bm räknat med, så bf blev framflyttad till den 14/5. (RUL= RutinUltraljud och bf= beräknad födsel).

Den lilla skitungen visade tummen upp åt oss på skärmen, så h*n kan ju inte ha drabbats alltför mycket av mitt eviga hostande i helgen. (Är förkyld och har t.o.m. hunnit med ett besök på danderyds sjukhus pga astman).
Däremot låg den så bekvämt där inne i magen, med benen i kors, så vad det är vet vi inte ännu! Pga den envisheten, så gissar jag alltså att det är en tjej, och inte en pojke som jag trott tidigare, och att den brås på mamma i så fall ;-)

Eftersom ungen var mindre än beräknat (rätt naturligt om jag inte kommit så långt i graviditeten som dom trott), så ska jag tillbaka om två veckor på ett tillväxt UL. Dom ska bara kolla så att den växer som den ska. Ska bli kul att få kika igen!

Bild?
Självklart! Inte så bra dock, men det är en bild från sidan på huvud och kropp. Man ser profilen på sötisen.


Hello liten <3

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2011-12-06 09:43:20

Iiiih! Det är så spännnade detta! Wow, wow, wow säger jag bara! Ring mig någon dag när du har tid, gärna kvällstid - så jag också har tid ;) Kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela