Hildaskrypin

En i mängden

Hasse är lycklig

Publicerad 2011-12-30 14:35:08 i Allmänt,

Vi har haft en del besök sista dagarna. Inte av så många olika personer direkt, men någon varje dag. Det har dessutom råkat vara Hasses favoriter! Jag tror det börjar lossna för honom nu. Han har börjat inse att det kan vara rätt kul med besök, så igår och idag har han imponerat med att vara både tyst och sedan glad och nyfiken när gästen kommer.

En av favoriterna är "Målarn". Hasse blir galen av glädje när han kliver in. Sen har han dessutom fått sitta i soffan med gästen och gosat! Hur bra är inte det?
Idag kom nästa favorit, och det är min kära far. Då blev det dubbelgos i soffan. Hasse satt mellan mig och pappa, så det var svårt att hålla reda på vem Hasse skulle pussa på.
När pappsen åkt, kom ingen mindre än Målarn tillbaka! Ååh, Happy days, suckar Hasse ;-)

Nu har Husse och Målarn åkte för att köpa pizza, så Hasse ser lite sloken ut. Men det ändrar sig nog när karlarna kommer tillbaka!




Som grädde på moset:
När jag klev upp i morse och skulle på toa, mötte jag två hantverkare i hallen. Jag såg väl smärre chockad ut. Inte över att hantverkarna kommit, för det visste jag att dom skulle. Däremot visste jag inte att dom redan dykt upp, eftersom Hasse inte väckt mig med att skälla ut dom när dom kom :-O Han sa inte ett pip!

Efter vår morgonpromenad mötte vi dom i hallen, och jag fick skuffa undan Hasse i ett hörn för att släppa ut dom. Inte då heller sa Hasse något. Tvärtom, så sträckte han nyfiket ut halsen och försökte nosa på dom i förbifarten :-O Två okända karlar i huset och Hasse tyckte det var intressant, istället för att försöka skälla ut dom! Fantastiskt!

Mysfarbrorn:

Kommentarer

Postat av: Dessi & Teddie :)

Publicerad 2012-01-04 22:08:27

Så söt han är :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela