Hildaskrypin

En i mängden

Älskade hundskrälle <3

Publicerad 2011-02-16 13:11:52 i Allmänt,

Idag kom ett mycket bra framsteg. Vi mötte en liten Sheltie och Hasse upptäckte den först. Han spände sig som en fjäder och fokuserade totalt på den lilla hunden. Jag behövde bara svepa med handen under hakan på honom så tittade han på mig och satte sig. Jag belönade varje gång han tog ögonkontakt med mig. Jag hade kopplet under hakan på honom så jag kunde stå upprätt och bara lätt lyfta hakan om han försökte titta för mycket på den andra hunden. Det gick jättebra!

Detta var alltså första gången jag inte håller i honom vid ett direkt hundmöte. Jag kunde avslappnat stå framför honom och göra små korrigeringar och belöna rätt beteende. När hunden passerat släppte han tanken på den direkt och fokuserade på mig och väntade på godisregnet som följer ett hundmöte :-)

Min fina vovsing

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela