Hildaskrypin

En i mängden

Folk

Publicerad 2011-02-01 13:14:00 i Allmänt,

Jag blir lika förundrad varje gång jag varit på kryssning. Mottot "det som händer på båten, stannar på båten", verkar göra att folk beter sig som idioter. Saker som man upplever där händer inte på en vanlig krog, på fastlandet. Jag har då aldrig varit med om dessa saker.

För det första:
Det här med att ta kontakt och flirta blir en föreställning av dåliga raggrepliker, ölrapar och hårdhänta, tafatta försök att fånga någons intresse. Notera att detta är min syn på saken. Eftersom karlarna fortsätter med sina underliga metoder, måste ju någon tydligen nappa på deras raggande. Eller vad man nu ska kalla det.

1. Att vira armen runt en tjej, andas henne i ansiktet med lukten av varm, avslagen öl blandat med taskig munhygien och rödsprängda, berusade ögon, funkar sällan. Att dessutom öppna konversationen med "Öh! Du e snygg. Ska vi knulla?" har i min värld aldrig funkat. Det är snarare väldigt avtändande och man får god lust att smocka till snubben.

Råd: Mindre alkohol, borsta tänderna och slipa på raggningreplikerna. Eller skippa dom helt.

2. Att använda hyttdörrar som toalett när nr 2 är på g, är ytterst avtändande. Såvida snubben inte har osannorlik tur och skiter på dörren till någon som är inne på kiss,-och bajssex. För min del räcker det att jag plockar hundskit på promenaderna med hunden och byter bajsblöjor på jobbet. Festandet och sexet får gärna hållas bajsfritt.

Råd: Använd närmaste toalett. Dom finns där av en anledning.

3. Ser du en tjej du är intresserad av avråder jag dig starkt från att knuffa in din kompis i henne vid baren. Det gör hemskt ont i revbenen och brutna revben är sällan något man strävar efter under en kryssning. Resultatet blir snarare en ilsken tjej som undrar vad i helvete ni gåller på med. Frågan "det kanske inte var ett bra sätt att ta kontakt på...?" bemöts (i.a.f. av mig) bara av "ser jag glad ut tycker du?"

Råd: Testa att börja med ett "hej!"

4. Inse när det är dags att ge upp. Om tjejen tackat för intresset men bett dig avlägsna dig innebär att det inte finns något intresse. Servetter med telefonnummer och hjärtan som lämnas tillbaka har samma innebörd. Att då hänga vid ölkranen och dricka öl direkt ur den, istället för att hälla upp i ett glas gör inte situationen bättre. Att trakassera vännerna med bönande om att man ska lägga fram hans intresse på ett bra sätt för den aktuella tjejen brukar inte förbättra läget.

Råd:
Gå. 

Kommentarer

Postat av: Dinah

Publicerad 2011-02-02 07:59:29

Väldigt vad du är hårdflörtad... Det verkar ju vara vanliga sympatiska killar du träffat på. Ja utom möjligen den som sket på hyttdörren. Pissa verkar ju däremot de flesta karlar göra både här och där särskilt frekvent i hissar och gångtunnlar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela