Hildaskrypin

En i mängden

Förvandlingen

Publicerad 2011-02-27 14:47:58 i Allmänt,

Hasse började se vääldigt lurvig ut. Jag gillar inte när han är lurvig. Det blir svårt att hålla honom någorlunda ren och han drar in en massa skit från skogen. Så, det var hundfriseringsdags! Jag är ju lite tokig av mig så jag tycker det är kul att testa olika frisyrer på jycken. Denna gång blev det en frisyr som inte riktigt är så manlig kanske...

Först duschade vi. Det är mycket lättare att klippa jämnt om pälsen är fluffig och fin :-)
Här är mitt blöta lurvmonster.


Sen var det dags för handdukstorkning. Detta fixar Hasse själv!

Sen var det dags för hårtorken! Mysigt enligt Hasse, för då får man helkroppsmassage samtidigt ;-)

Så här fluffig var han sen :-O

Jag klippte och klippte, tog en omgång med trimmern för att jämna till och sen klippte jag lite till.

Hunden ligger till vänster ;-)



Och vad ser han ut som nu? Ja inte som en Lagotto i alla fall! Fluffiga öron och svans med kortklippt päls på kroppen gör att han ser ut som? En blandning mellan en pudel och en Saluki tycker jag, haha! Ska klippa på öronen pch svansen sen också. Den här frillan ser lite vääl fjantig ut för Hasse-Nasse.


Saluki:

Bilden är från http://www.petplanet.co.uk/petplanet/images/breeds/saluki.jpg

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2011-02-27 16:05:56

Nämmen ååh sådan liten sötis! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela