Hildaskrypin

En i mängden

Finaste vädret <3

Publicerad 2011-01-28 14:03:13 i Allmänt,

Underbara sol! Välkommen tillbaka! ;-)

Var precis ute en sväng med HasseNasse och det var kul! Han tog väldigt fin kontakt och jagade sina små godiskulor som en galning. "Kasta igen! Kom igen! Kastakastakastakasta, men hallåååå!? Vad väntar du på? Kasta'rååå!" sa han gång på gång. Så jag kastade. Om och om igen :-)

Vi tog en sväng förbi verkstaden i tisdags och där gjorde han plötsligt något som jag försökt lära honom i evigheter känns det som. Stå på bakbenen och "dansa". Jag belönade honom för allt möjlitg han hittade på och så skulle han hoppa mot mig, varpå jag tog ett steg bakåt. I vanliga fall sätter han sig ner igen då, men nu stog han kvar! Vevandes med tassarna. Jag tappade hakan i någon sekund innan jag fann mig och belönade massor. Nu gör han det när jag gör handtecken med en godis i handen. Målet är naturligtvis att jag ska slippa behöva göra något handtecken alls och bara säga "dansa", så det har jag lagt till när vi övar. Känner jag Nasse rätt så kommer det ta lång tid innan han förknippar ordet med det han gör, men det gör inget. Han har ju kommit halvvägs nu! Kul!

Mötte inga hundar idag, så jag har inga rapporter att ge på den fronten ;-) Skit samma, vi hade en rolig promenad!

Imorgon är det kryssningstime med tjejerna! Det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela