Hildaskrypin

En i mängden

Hurra!

Publicerad 2011-01-27 14:14:29 i Allmänt,

Ääntligen! Jag har knäckt den hemliga koden! :-D

Efter att ha provat massvis med olika metoder så slängde jag allt på hyllan och körde bara kontaktövningar hela tiden. Jämt och överallt har jag gjort detta i en månad.

Jag pratar om hundmöten.

Nasse har fixerat sig och spänt sig totalt vid hundmöten. Han har struntat i mig totalt. NU har det börjat lossna *springer runt i lyckorus* Jag lyckas bryta hans fokus och han tar kontakt med mig! Visst är han fortfarande lite spänd, men han avbryter sitt fokus på andra hundar! Hurra! Nu får jag bara ta träningen extremt långsamt så ska vi nog grejja det här med nära hundmötem också.

Har även listat ut att godisbelöningen blir mycket mer spännande om han får jaga den. Så jag slänger iväg en godiskula i taget när han gör rätt. Oj vad kul det är, hälsar Hasse!

Nu ska jag äta och glo lite på tv innan jobbet och bara njuta på mitt fluffiga lyckomoln :-)

Kommentarer

Postat av: elina

Publicerad 2011-01-27 17:32:19

Wow, härligt! Grattis! Måste ju kännas riktigt skönt :)

Postat av: Dinah

Publicerad 2011-01-28 06:54:47

Kul!! Hoppas att det håller i sig och bara blir bättre och bättre!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela