Hildaskrypin

En i mängden

var är du?

Publicerad 2011-01-16 00:50:38 i Allmänt,

Var är du?
Finns du där?
Långt där inne, i djupet.
I det svarta,
tillsynes tomma skalet.
Det ekar när jag ropar.
Hallå?

Ser du att jag vinkar?
Sträcker mig över kanten,
står på tå.
Hallå?

Du ler.
Känner du det?
Någonstans där inne.
Tänds det ett ljus?
Försöker se.
Kisar.

Du skrattar.
Hör du?
Spritter det i kroppen?
Nej?

Fryser du?
Känner du?
Hör du?
Ser du?

Var är du?
Jag letar,
ser inte,
hittar inte.
Var fan är du?

Märker du tårarna?
Din kind är våt.
Skriker du?
Munnen är öppen,
du grimaserar.
Gör det ont?

Vem är du?
Vad är du?
Var är du?

Tänd lyset.
Jag ser inte.

Var fan är du?

Kommentarer

Postat av: Dinah

Publicerad 2011-01-17 09:01:30

Och snart är jag också där. I den fördolda. Hoppas att du kommer då och ropar och försöker få kontakt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela