Hildaskrypin

En i mängden

BollKalle!

Publicerad 2011-06-27 18:48:03 i Allmänt,

Det nya nöjet för stunden är att jaga boll!

Matte hittade en, vad hon gnäller om, illa pumpad fotboll från Jula. Jag tycker den är jättebra, för den är så mjuk och go att bära runt på. Däremot envisas hon med att kasta iväg den, för att sen skicka iväg mig och kräva att jag ska hämta den. Har ni hört maken till diva-fasoner va? Bara för att visa att jag inte är någons toffla, brukar jag bära iväg den och gömma den bakom någon taggig buske, så hon får jobba lite själv för att hämta den. Ha!

Fast ibland har hon ju faktiskt goda köttbullar i den där lila (nej jag stavar inte fel, den är faktiskt lila) påsen, som hon fyller med godsaker. Då blir det lite svårare. Testade att släppa bollen på plats och springa fram till henne, men då blev hon snål med tilltugget :-( Så jag har varit rätt snäll på sistonde och hämtat bollen åt henne. Nästan varje gång i alla fall. Man kan ju inte vara en alltför laglydig medborgare. Lite måtta får det ändå vara!

Men vet ni vad det värsta med det hela är? När jag nu varit snäll och hämtat bollen. Ja då kastar hon bort den igen!

Matte har fotograferat min stiliga uppenbarelse, så ni får se.



Nä, nu ska jag lämna datorn tillsvidare och lägga mig på gräsmattan och slicka mig i rumpan.
Ha det gott!

/Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela