Hildaskrypin

En i mängden

Ett, tu, tre!

Publicerad 2011-06-14 19:04:53 i Allmänt,

Då har vi satt igång *yes!*

Sovrummet har successivt tömts på saker och möbler, lite fler saker och ännu fler saker. Fy fan vad mycket grejer man kan fylla ett rum med... Det positiva är väl dock att vi verkligen rensat bland allt onödigt och nödigt ;-)
Nu har själva spackelarbetet satt igång. Väggarna ska bli raka och fina. Förhoppningsvis har vi kommit såpass långt att vi kan börja måla till helgen. "Capuccino"  heter färgen tydligen, som ska pryda väggarna. I mina ögon är det, rätt och slätt, en nyans av brunt. Tror det blir fint detta! Målet är dessutom att ha belysning i varje hörn, från golvet, upp mot taket. Najs!

Har inga hemska före-bilder att slänga upp just nu (och jag vette fasen om jag tänker lägga upp några sådana alls, vid närmare eftertanke), så ni får hålla till godo med denna otroligt fängslande text :-p

Hasse är mindre nöjd över stöket, men han kommer nog bli glad i slutändan han också. Har mina planer på att fixa en lite Hasse-hörna också. Denna idé har dock inte husse fått ta del av än. Tror det får bli en glad överraskning faktiskt. En dag så är det bara ordnat och klart! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela