Hildaskrypin

En i mängden

Ibland fuskas det

Publicerad 2011-06-28 22:02:23 i Allmänt,

Gårdagen blev ingen aktiv dag egentligen för Hasse. Visserligen fick han lufsa runt på tomten större delen av dagen, men mer än så blev det faktiskt inte. Lite sökövningar gjorde vi ju, och vi jagade boll. 

Idag tyckte jag dock att Hasse borde få se lite mer än gräsmattan och staketet, så kopplet åkte på och mina nya löparskor fick sig en löprunda. Gick ut rätt sent, men värmen höll sig kvar. Kan ju säga att både jag och Hasse var helt slut när vi kom hem. Luften stog still! Jag älskar det :-)

Nu sitter jag mest och kliar mig lite här och var, efter diverse myggbett och Hasse njuter av svalkan inomhus.

Köpte en ny klotång förresten, eftersom jag lyckats packa ner den vi hade i någon av alla lådor som står uppradade i källaren. Klorna blev förvisso klippta, men fy vilken usel klotång det var! Får ta och riva runt bland lådorna så vi får använda den gamla. Denna nya variant var stel, hård och klumpig att använda.

Nu ska jag nog ta och däcka i soffan en stund.

Tjofräs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hilda

Stockholmspingla på 27 år, mamma till lilla Sophia, född i april 2012 och matte till Hasse, en Lagotto Romagnolo på 7 år

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela